Kretanje je važno!

Većina tjelesnih aktivnosti provodi se bosih nogu radi postizanja većeg podražaja na stopala. Na taj se način potiče jačanje statike cijelog organizma, a bitno je zbog pravilnog držanja tijela.
Sportske aktivnosti nisu osmišljene samo kao sportske, već one nude i igru simbolima, asocijacijama i imenovanjima čime se vježbaju misaone serijacije i klasifikacije čime se potiču prirodni oblici učenja.
Kao dio sportske igredjeci se nud e fotografije životinja, taktilne ploče, papiri raznih boja, loptice različitih veličina i boja, a uz to i različite prepreke koje moraju proći kako bi došli do cilja. Navedene fotografije, loptice i papiri služe kako se djeca ne bi fokusirala samo na svoje kretanje već istovremeno i na brzo razmišljanje.
Pa tako za vrijeme kišnog vremena poligon se radi u našoj sobi ili u blagavaoni. Puzanje, provlačenje, mimoilaženje, nošenje predmeta, gađanje, kotrljanje, skakanje neke su od stalnih aktivnosti u poligonu, a njima se, ovisno o interesu djece, dodaju zadaci.
Puzanje te istovremeno imenovanje životinja koje se nalaze na slikama kraj strunjače kod djece potiče razvoj brzine i koncentracije. Eksplozivnu snagu bacanja potičemo igrama s lopticama i gađanjem u različite mete koje dijete mora klasificirati prema boji ili veličini. Skakanjem se potiče razvoj ravnoteže, rotacije i akomodacije oka, a ako se skakanju dodaju geometrijski oblici različitih boja nastaje igra- skoči sunožno na oblike iste boje, skoči jednonožno na iste oblike različite boje. Djeca tako usvajaju nove riječi, šire svoj vokabular, potiče se prepoznavanje i imenovanje boja, ali i klasifikacija likova prema boji i obliku.
Četveronožnim hodanjem i skakanjem po taktilnim pločama različitih boja potiče se razvoj ravnoteže, akomodacije oka te razvoj govora s obzirom na to da je potrebno imenovati svaku boju na koju se stane.
Utjecaj motoričkog razvoja od presudne je važnosti za cjelokupni razvoj djece predškolske dobi.
U svim igrama prvenstveni cilj je radost, smijeh i veselje djece!

View the embedded image gallery online at:
http://www.vrticbakar.hr/aktivnosti/pacici#sigProId6f9e95f923


Područje praktičnog života

Kod djeteta u prvoj godini života javlja se snažna potreba da oponaša nas odrasle koji ga okružuju. Na nama, odraslima je da prihvatimo njihove želje i pružimo im prilike da budu uz nas, da rade samostalno. Dijete nas oponaša ne zato što im je netko rekao da to učini. Nego zbog unutarnje, intimne potrebe (Maria Montessori, Duh koji upija). Potaknuti pedagogijom Marie Montessori djeci nudimo poticaje kao što su aktivnost otvaranja i zatvaranja različitih predmeta gdje smo koristili otpadne kutije različitih proizvoda, a svaka se kutija otvara na različit način, pomoću poteza ruke iz lijeva u desno čime se dijete priprema i za pisanje koje će se odvijati u istom smjeru. Efekt iznenađenja stvara se skrivanjem malenih predmeta u same kutijice. Na taj način dijete se i motivira na samu aktivnost jer želi pronaći tajanstveni predmet skriven u jednoj od kutijica.

Presipavanje zvončića vrčem je aktivnost u kojoj se dijete presipavanjem zvončića priprema za aktivnost prelijevanja vode iz vrča u vrč ili iz vrča u njegovu čašu.
Cijeđenje nara gnječilicom potiče razvoj fine motorike šake i ruku jer je potrebno upotrijebiti snagu ruku i šake kako bi dijete iscijedilo sok iz sjemenki nara. Sok se na kraju aktivnosti može i kušati, a zadovoljstvo djeteta je tim veće jer može kušati ono što je sam načinio, tj. iscijedio.

Prenošenje hvataljkom ili pincetom različitih predmeta potiče razvoj koordinacije oka i ruke, motoriku šake i ruku. Djeci se nude predmeti kao plodine, sjemenke, perle, vata i td.
Vježba uljudnosti pomaže nam da djecu upoznajemo i približavamo svjesnosti o svom tijelu i kontroli njegovih pokreta (šake i lakta-ruke), ali i učenju uljudnosti u sobi dnevnog boravka u vrtiću, kao i u svakodnevnom životu.

View the embedded image gallery online at:
http://www.vrticbakar.hr/aktivnosti/pacici#sigProId10f065dfb6


Odgojna skupina Pačići ove se godine bavi raznim aktivnostima koje kod djece potiču sva područja razvoja.

• "Penjimo se, pokrenimo se"- spužvaste penjalice, tuneli, stepenice, poligon-poticanje razvoja krupne motorike
• Istraži,dodirni boje, boje oko nas"- upoznavanje, imenovanje boja, istraživanje miješanja boja
• "Broji,broji brojalica"- gestovne-govorne igre, igre tijelom i rukama (prstima), igre u kolu, brojalice, pjesmice
• "Otvori, zatvori, preokreni, umetni"- zidne umetaljke: gusjenica, autić, drveni oblici, provlačenje vune/konopčića i dr.igre
• "Reži, reži škaricama"- poticanje razvoja fine motorike šake i ruku kroz aktivnost rezanja škaricama, pripremne aktivnosti za rezanje škaricama zakopčavanje,otkopčavanje, odljepljivanje, lijepljenje čička, trganje papirnatih maramica ili vate, krep papira
• "Osjeti rukama, nogama"- Taktilni diskovi- hodanje po diskovima (hodanje po različitim teksturama – bosi), upoznavanje, istraživanje, imenovanje osjeta (grubo,glatko,dlakavo,bockavo.., poticanje razvoja taktilne percepcije i krupne motorike )
• "Upoznajmo životinje"- domaće, kopnene, vodene, afričke
• "Škole za Afriku"- Unicef: manipuliranje lutkama koje prikazuju ljude različite boje kože, promatranje fotografija ljudi razne boje kože, izrada tradicijskog nakita- nizanje paste/slamki, slušanje afričke tradicijske glazbe, poticanje i stvaranje pokreta na glazbu

Odgajateljice: Ivana I Ana

View the embedded image gallery online at:
http://www.vrticbakar.hr/aktivnosti/pacici#sigProId274d474603