Tko živi na livadi?

Češćim boravkom na vanjskome prostoru Sovice su primijetile da naša livada obiluje brojnim malenim životinjama. Mravi, pčele, leptiri, bubamare samo su neke od njih. Imali smo brojna pitanja o tim čudesnim stanovnicima livade: „Gdje žive mravi? Kako pčele proizvode med? Iz čega nastaju leptiri? S čime se hrane bubamare?“. Odgovore na ova pitanja pokušali smo pronaći u enciklopedijama i pričama, te u razgovoru s drugom djecom i našim odgajateljicama. Istražili smo životne cikluse različitih kukaca, proučili njihove dijelove tijela te zapisali najvažnije karakteristike svake pojedine životinje na plakat. Svoje doživljaje izrazili smo likovnim i verbalnim izričajem, dok smo različitim stolno-manipulativnim igrama razvijali koncentraciju i suradnju s drugima. Najvažnije iskustvo je ipak bio direktan kontakt s prirodom gdje smo imali priliku vidjeti navedene životinje u njihovom prirodnom okruženju.
Dijete je istraživač te aktivni stvaratelj svojega znanja. Ono najbolje uči neposrednim iskustvom s različitim resursima učenja (NKRPOO, 2014). Učenje u prirodi potiče djecu na kreativno rješavanje problema te na planiranje i organiziranje vlastitih aktivnosti, poboljšava kognitivne sposobnosti te jača njihovu pažnju i koncentraciju. Aktivno istraživanje u prirodnom okruženju djeluje pozitivno na djetetov cjelokupni razvoj te na stjecanje novih znanja i iskustava.
Odgajateljice Silvia Babić i Ivana Velčić

View the embedded image gallery online at:
http://www.vrticbakar.hr/aktivnosti/sovice#sigProIda496ea2145


Sovice se igraju svjetlom i sjenom

Odgojno-obrazovna skupina Sovice provela je projekt pod nazivom „Igra svjetla i sjene“. Dolaskom sunčanih dana, djeca su na vanjskom prostoru počela gledati svoje sjene. Komentirali su čija je duža te kako nastaje sjena. Svoja razmišljanja izrazili su likovnim radovima te potkrijepili zanimljivim izjavama: „Sjena je ono što je ispred i iza nas.“, „Sjena nastaje kada smo na Suncu.“, „Sjena je ono što je crno. Mi to sprječavamo i Sunce ne može proć.“… Sjene su pokušavali pronaći svuda oko sebe, u sobi, na dvorištu, a neke su čak i kredama nacrtali. Izradili su i kazalište sjena gdje su glumili različitim scenskim lutkama te proučavali njihove sjene. Recitaciju „Suncu je vruće“ ispričali su kroz sjene vjetra, sunca, oblaka i kuće. Zanimanje djece nastavilo se osmišljavanjem samostalnih priča gdje su djeca pokazala veliku kreativnost. Sjene su pokušali napraviti i rukama što je rezultiralo različitim životinjama i stvarima koji su se izmjenjivali na zidovima njihove sobe.

Nezaobilazne su bile aktivnosti na svjetlosnom panelu, od istraživanja transparentnih oblika na svjetlu do istraživanja rastresitog materijala. Iskušali su se i u izradi kaleidoskopa koji stvara različite vizualne oblike. Napravili su i vlastitu dugu koristeći vodu, cd-e i svjetiljke. Izmjenjivanje različitih boja promatrali su na podu, stolu, ali i na zidu. Istraživanje su nastavili pokusima s lomom svjetlosti gdje su promatrali kako zrake svjetlosti prelaze iz jednog optičkog sredstva u drugo. Pažnju i koncentraciju razvijali su kroz stolno-manipulativne igre od kojih su posebno zanimljive bile igra „Svjetleći križić-kružić“ te memory s vlastitim sjenama. Svaki dan bio je novi poticaj za istraživanje što je rezultiralo i velikim brojem samoinicijativnih aktivnosti te velikom suradnjom među djecom.

Naš projekt „Igra svjetla i sjene“ objedinili smo u video prezentaciji koja će biti prezentirana na Festivalu znanosti 2021.

Odgajateljice Silvia Babić i Ivana Velčić 


Tijekom trećega mjeseca skupina Sovice provela je niz aktivnosti povezanih s projektom „Emocije“.

Cilj projekta bio je da djeca prepoznaju svoje emocije, imenuju ih te izraze na socijalno prihvatljiv način. Svrha svih aktivnosti bila je pozitivan doprinos socijalnom i emocionalnom razvoju djeteta.
Projekt smo započeli upoznavanjem pojedinih emocija kroz različite fotografije, videa i igre. Svakoga dana čitali smo priče iz slikovnice „Emociometar inspektora Kroka“ koje su bile poticaj za verbalno izražavanje. Kroz različite stolno-manipulativne igre djeca su uočavala kako se netko drugi osjeća u pojedinim situacijama. Svoje doživljaje izrazili su različitim likovnim tehnikama.

Jedna od zanimljivijih aktivnosti bila je izrada antistres loptica koje služe za smirivanje, regulaciju negativnih emocija te bolju koncentraciju. Kroz motoričku igru „Školica osjećaja“ razvijali smo koordinaciju, ravnotežu te opisivali emocije kroz prostorno kretanje. Potaknuti osvješćivanjem svojih i tuđih emocionalnih stanja izradili smo interaktivni plakat na kojemu svakodnevno bilježimo svoje osjećaje.

Silvia Babić i Ivana Velčić

View the embedded image gallery online at:
http://www.vrticbakar.hr/aktivnosti/sovice#sigProId0fb3639194


Zimski period obilježili smo raznovrsnim aktivnostima od promatranja vremenskih neprilika, prenošenja doživljaja kroz likovne ekspresije do dramatizacije i manipulacije izrađenim štapnim lutkama te raznim i poticajnim igrama u stolno-manipulativnom centru.

Zimski period je vrijeme kada neke životinje spavaju zimski san, ali Sovice su ukazale na važnost kretanja i vježbanja u svakom periodu boravka u vrtiću.
Kraj zimskog razdoblja obilježili smo veselo i svatko je bio što je htio. Spidermani, princeze, bubamare, vještice i lavići su svaki petak uživali uz karnevalske pjesme i ples. Pozdravili smo se i s Koronosaurom koji je bio kriv za sve nedaće koje su nas snašle. I za kraj smo obilježili rođenje škrljevskog pjesnika Ljube Pavešića te s našim radovima sudjelovali na izložbi organiziranoj od strane PŠ Škrljevo.
Silvia Babić i Ivana Velčić

View the embedded image gallery online at:
http://www.vrticbakar.hr/aktivnosti/sovice#sigProIde55e823651


Skupina Sovice ove je pedagoške godine svoja istraživanja započela u svemiru. Imali su brojna pitanja o planetima Sunčevog sustava te o životu na njima.

Odgovore na ova pitanja pokušali su pronaći u različitim enciklopedijama. Proučavali su karakteristike planeta, izrađivali galaksije te oslikali svoj vlastiti planet. Kroz različite društvene igre razvijali su svoje predmatematičke i predčitalačke vještine te suradničko učenje. Najzanimljiviji dio projekta bila je svemirska postaja koju smo oformili u hodniku. Tamo smo imali mogućnost postati astronauti, obući svemirsko odijelo te upravljati svemirskim brodom. Na jedan dan smo otputovali i na Mjesec, a svoje doživljaje izrazili smo kroz likovne radove. Odgojno-obrazovna skupina Sovice svoj projekt „Svemir“ predstavila je na Festivalu znanosti 2020. čime su postali prvi sudionici Dječjeg vrtića Bakar na ovoj manifestaciji.

U sklopu projekta Škole za Afriku vrijedne Sovice i dalje sudjeluju u raznovrsnim aktivnostima. U ovoj pedagoškoj godini istraživali smo običaje Afrike, biljni i životinjski svijet te upoznali specifičnosti afričkog kontinenta. U duhu zajedništva uče o dječjim pravima i nejednakim mogućnostima što je podloga za buduće odgovorno djelovanje i razvoj empatije.

Silvia Babić i Ivana Velčić

Festival znanosti

View the embedded image gallery online at:
http://www.vrticbakar.hr/aktivnosti/sovice#sigProId6f51839fef