Projekt “Gusjenica” u Zvjezdicama
U travnju su Zvjezdice bile nadasve zaluđene procesom preobrazbe gusjenice u leptira.
Projekt je proizašao iz dječjeg interesa; Ian je na jednog dana na dvorištu ugledao gusjenicu i pitao se što je to. Djeca su davala svoje prijedloge i bila iznenađena objašnjenjem odgajateljica. Prvo smo nekoliko puta pročitali priču (slikovnicu) Vrlo gladna gusjenica. Djeca su je često uzimala i sama prepričavala priču po slikama.
Vrlo brzo su usvojila tijek priče i bogatili su rječnik novim naučenim izrazima. Slikopriča im je bila ponuđena na zidu i često su se pored nje zaustavljali i komentirali što je sve gusjenica pojela jer je bila gladna. Djeca su bila posebno očarana kada su odgajateljice donijele živu gusjenicu u vrtić i pokazale je djeci.
Taj oblik iskustvenog učenja u ustanovama ranog i predškolskog odgoja je neprocjenjiv. Nakon što smo je promotrili, opisali i još nekoliko puta ponovili tijek priče, pustili smo gusjenicu u prirodu. Proveli smo niz likovnih aktivnosti na temu gusjenice i leptira, u kojima su djeca imala priliku kreativno se izraziti i pritom ponoviti detalje iz priče. Pogledali smo dva edukativna animirana filma o procesu preobrazbe gusjenice u leptira. To je djeci donekle pomoglo da dočaraju inače vrlo apstraktan proces.
U građevnom centru izrađivali smo kukuljice od kocaka. Pravili smo krune za svako dijete s motivima jajašca, gusjenice, kukuljice i leptira, koje su sami obojali. Izradili smo gusjenice od kartona za jaja i one su djecu pratile u igri puna dva tjedna! Razvijali smo grubu motoriku bacanjem loptice u usta gusjenice velikih dimenzija koja je stajala slobodno u prostoru (na taj smo način „hranili“ vrlo gladnu gusjenicu). Finu motoriku djeca su razvijala pravljenjem kuglica (gusjenica) od plastelina i ubacivanjem čepova sa slikama hrane u tubu kroz odgovarajući otvor.
Također, škaricama smo izrezivali sličice hrane iz časopisa i letaka i lijepili na obojane papirnate tanjure, kako bismo dočarali dane u tjednu (svaki dan u tjednu je gusjenica nešto pojela). Grafomotoriku smo vježbali bojanjem raznih predložaka za bojanje. Djeca su pokazala interes za brojeve i slova; na gusjenicu su nizali čepove sa slovima po predlošku napisane riječi na papiru. Djeci je bila ponuđena i slagalica na gusjenicu s 11 dijelova, označenim brojkama.
Od balona smo izradili gusjenicu za vanjski prostor, koja je čuvala i pomno pratila djecu u igri. Projekt smo završili nizom likovnih aktivnosti na temu leptira. Proveli smo i jedan eksperiment kako bi pobudili male istraživače u našim Zvjezdicama. Na livadi i u šetnji smo tražili i promatrali povećalom gusjenice i leptire. Djeca su usvojila nekoliko recitacija na temu leptira, a pritom su im uvelike pomogle i gestovne igre.
GALERIJA: