Projekt Promehs u dječjem vrtiću Bakar
Dječji vrtić Bakar sudjelovao je u ERASMUS+ KA3 projektu Promehs, prvom kurikulu koji je usmjeren k mentalnome zdravlju u odgojno-obrazovnom okruženju.
U projekt Promehs bile su uključene odgojno-obrazovne skupine „Sovice“ iz Dječjeg vrtića Škrljevo i „Baškotići“ iz Dječjeg vrtića Fijolica zajedno sa svojim odgajateljicama Silviom Babić i Anom Margetić te koordinatoricom projekta Irenom Jelenić Aćimović. Promehs obuhvaća tri područja, a to su promocija socio-emocionalnoga učenja, otpornost i prevencija socijalnih, emocionalnih i bihevioralnih poteškoća. Projekt je trajao tri godine, a sastojao se od pripremnih aktivnosti (potpisivanje suglasnosti, upoznavanje s projektom), zatim ispunjavanja nekoliko anketa (roditelji i odgajatelji), održavanja edukacije za odgajatelje, provođenja aktivnosti u odgojno-obrazovnoj skupini prema dobivenom priručniku te održavanja supervizija s ostalim stručnjacima.
Dvanaest tjedana, dvanaest zanimljivih i poticajnih aktivnosti. Svaki tjedan jedan dan provodile su se aktivnosti na zadanu temu koja se mogla izabrati sukladno potrebama djece u skupini. Teme su obuhvaćale sljedeća područja: samosvijest, upravljanje samim sobom, svijest o drugima, međuljudski odnosi, odgovorno donošenje odluka te suočavanje sa psihosocijalnim izazovima, s traumatičnim iskustvima, s internaliziranim i eksternaliziranim problemima te rizičnim ponašanjima.
Provođenje projekta Promehs u skupinama pratilo je svakodnevne aktivnosti i dnevni ritam u vrtiću. Čitanje kratkih priča, dramatizacije, igrokazi, video snimke, pjesmice, problemske situacije, likovni izričaj… Sve su to aktivnosti kroz koje su provedene tematske cjeline koje su poticale određeni socijalno-emocionalni aspekt. Teme su jako zainteresirale djecu da se interes za navedene aktivnosti nastavljao kroz cijeli tjedan. Ono što je bilo provučeno kroz svaku aktivnost bilo je jasno izražavanje vlastitih stavova i emocija. Bilo je vrlo važno da djeca samostalno prepoznaju svoje emocije kako bi ih znali verbalizirati te izraziti na socijalno prihvatljiv način. To je zaista bio veliki izazov kako djeci tako i odgajateljima. U početku je djeci bilo vrlo teško samostalno izraziti svoje mišljenje te prihvatiti odgovornost za vlastite odluke. Međutim, svakodnevnom komunikacijom o važnosti iskrenog razgovora s prijateljima te konstruktivnog rješavanja sukoba, vidljiv je pozitivan napredak u međusobnoj interakciji djece. Uvažavanje, poštivanje, samokontrola, iskrenost, preispitivanje vlastitih riječi samo su neke od pozitivnih dobrobiti koje su djeca dobila sudjelujući u projektu. Sve aktivnosti promicale su prosocijalna ponašanja, prvenstveno suradnju među djecom te međusobno pomaganje i prihvaćanje. Od najranije dobi vrlo je važno naučiti djecu da se zauzmu za svoj stav unatoč nagovaranjima ili negativnom utjecaju vršnjaka. Dugoročnom kvalitetnom komunikacijom i podrškom djeca će i kroz daljnje školovanje manje padati pod utjecaj okoline te će biti mentalno jači i sigurniji u sebe i svoje postupke.
Projekt Promehs vidljivo je utjecao na razvoj socijalno-emocionalnih vještina kod djece, ali i doprinio razvoju otpornosti i mentalnog zdravlja odgajatelja. Samim time, provođenje ovakvoga tipa projekta bilo je od višestruke dobrobiti za sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa (djeca, odgajatelji, roditelji), a značajno je unaprijedio i kvalitetu rada cjelokupne odgojno-obrazovne ustanove.